Hei, jeg heter Cita og er verdens vakreste :)
Mamma'n min er klin gal kokos etter meg allerede, så denne siden skal handle om meg, meg og atter meg :) :) :)

**************************************************************************************************************************************

mandag 3. mai 2010

Trening, tur og lek med Turte :)


I dag har vi både gått tur med Turte og Hege, trent lydighet og lekt litt :)
*
Vi har vært veldig trege med å trene i det siste, ihvertfall på det vi virkelig trenger å trene på... og da tenker jeg rett og slett på ALT med forstyrrelser! Men i dag fikk vi trent litt og føler at det gikk ganske så bra :) Trente da på innkalling med forstyrrelser, gå pent forbi uten bånd, fokusering mellom Cita og mamma og litt triks med forstyrrelser.

Med sistnevnte tenker jeg spesielt på å få kontakt med Cita når hun ser noe veeeeldig spennende borti gata. Cita har ett intenst blikk både til meg som eier når vi trener, men også ett veldig intenst blikk mot alt som kommer nedi gata... da er det vanskelig å få kontakt med Cita...og når hun tilsutt hører mamma, skvetter ut litt til og snurrer rundt (et triks hun har lært), for det kan jo hende det var det mamma sa/mente liksom... hun er jo bare så søt da :) Så vi prøver ut litt forskjellige stemmebruk-metoder osv. for at mamma skal få raskt kontakt med Cita igjen.

Men alt i alt syntes jeg vi var veldig flinke i dag, både eiere og hunder :)

Ingen kommentarer: