Hei, jeg heter Cita og er verdens vakreste :)
Mamma'n min er klin gal kokos etter meg allerede, så denne siden skal handle om meg, meg og atter meg :) :) :)

**************************************************************************************************************************************

lørdag 27. juni 2009

Angrepet av ei katte...

På kveldsturen i går var det ei "sint" hu-katte som gikk til angrep på Cita, heldigvis så gikk det bra, men skumle saker ja...
'
Ante fred og ingen fare da vi ruslet rundt borettslaget nedenfor der vi bor, så egentlig etter Dennis (Citas lekekammerat), men han var ikke ute...plutselig kommer en katte småløpende mot Cita og stelte seg rett framfor henne, freste og skøyt rygg ... Cita, som aldri har hilst på en katt og knapt har sett en, stoppet litt nysgjerrig opp.... vant til at kattene ev. kun står noen meter unna og freser til henne eller bare løper vekk, men denne katta stoppet bare 1/2 meter rett framfor Cita og freste og skøyt rygg... Cita stod der bare litt nysgjerrig, mens jeg prøvde å få med meg Cita videre, men så hoppet/føyk katta på Cita fresende... alt skjedde egentlig veldig fort, og tror katta så vidt klarte å komme borti Cita før jeg fikk løftet opp Cita... heldigvis er Cita også veldig kjapp i avtrekkeren og hoppet vekk fra katta...

Men da jeg stod og holdt Cita (i armene) og gikk noen skritt bakover, kom katta bare etter fresende... og prøvde å angripe igjen....og igjen... heldigvis fikk jeg da samtidig hjelp fra noen hyggelige mennesker, som satt på en krakk like bortenfor... og han ene fikk sperret veien mellom meg og Cita og den sinte katta... Katta reagerte ikke engang/skvatt ikke engang, når vi alle freste/prøvde å jage vekk katta...

Var faktisk veldig skummelt og så for meg at enten hoppet katta opp for å ta Cita der hun "satt" i armene minne eller så hadde katta gått til angrep på minne bare legger... grøss, gru...

De hyggelige menneskene kunne fortelle at den katta var ei hu-katte, som etter at hun hadde fått unger, hadde begynt å angripe hunder...

Skumle, skumle saker... en slepper ikke liksom hunden løs, for at den skal gjøre selv opp med ei katte... vi skal ihvertfall holde oss langt unna det borettslaget og den katta!!!

Ingen kommentarer: