Hei, jeg heter Cita og er verdens vakreste :)
Mamma'n min er klin gal kokos etter meg allerede, så denne siden skal handle om meg, meg og atter meg :) :) :)

**************************************************************************************************************************************

torsdag 7. april 2011

Bronsemerkekurs :)

I dag har vi startet på bronsjemerkekurs, første kursdag var egentlig forrige tirsdag, men da kunne ikke vi (eller mamma), så da møtte vi opp for første gang i dag isteden. Var egentlig litt kjedelig dag i dag, så på hvordan alle øvelsene skal gjøres og ikke for å virke altfor overlegne, så ble vi ikke akkurat så imponert... dette kan vi, ihvertfall jeg (les; Cita), da står det egentlig på mamma, fnis, fnis.

Vi har jo som nevnt før, trent på alle øvelsene og er egentlig ganske så flinke, men såklart ting blir jo litt anderledes med alle forrstyrelser fra alle de andre hundene og menneskene og da spørs det om mamma klarer å være konsentrert nok... ja, for tenk det klarer jeg (les; Cita) :)

Etter at alle øvelsene var blitt vist, skulle alle hundene vise seg fram og det var litt kjeeeedelig og kaldt etterhvert (kjøligere på kvelden en ventet...). Var mange hunder og alle skulle gå litt rundt + leke + snakke med trenere og det tok laaaaaaaaaaaang tid :(

Men vi gleder oss til forsettelsen, her er alle øvelsene;


  • 1. Vising av tenner, 2. Lineføring; som vil si å gå pent i kobbel, 3. Dekk fra holdt; starter i utgangstilling, gå fot 10 meter, hunden dekker, eieren går videre 10 meter, så etter ordre fra dommeren går eier tilbake til hunden (2 m bak, så fram til hunden), 4. Innkalling fra sitt; starter i utgangstillingen, hunden blir sittende, mens eieren går 15 meter fra hunden, så kaller eier inn hunden "på plass". 5. Stå under marsj; starter i utgangstilling, hund og eier går fot i ca 10 meter, så kommanderer eieren hunden til å stå og går videre 10 meter, så går eier tilbake til hunden, (2m bak, så fram til hunden). 6. Enkelt dekk 1 minutt; starter i utgangstillingen, så skal hunden dekke, føreren forlater hunden ca 15 meter, står og venter i 1 minutt før eier går tilbake til hunden (2m bak, så fram til hunden). 7. Helhetsinntrykk

  • Eneste mamma er litt usikker på nå er faktisk nr 1, vising av tenner, da treneren sa at hvis hunden trakk seg tilbake, viste uvillighet osv. ble det en del trekk i poeng... biter gjør ihvertfall ikke Cita så stryker på første gjør vi neppe :) Ellers tror jeg alle de andre øvelsene skal gå greit :)

    PS; Enkelt dekken har jo faktisk blitt lettere, før var det 2 minutter, nå kun 1 minutt, vi har øvd på 3 minutter, fnis, fnis :)

    Ingen kommentarer: